21:00:37 Львівська ОДА | |
При Львівській ОДА створено спільні робочі групи за напрямками із Львівським регіональним відділенням АМУ
Пропонується подальшу роботу в рамках спільних дорадчих органів побудувати як послідовність наступних етапів: За підсумками зустрічі 20.03.2012 голови ЛОДА з міськими головами малих міст представниками Львівського регіонального відділення Асоціації міст України створити спільні Робочі групи за напрямками. Заступникам голови облдержадміністрації організувати діяльність Робочих груп щодо запровадження ефективних механізмів співпраці структурних підрозділів облдержадміністрації та територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади з Львівським регіональним відділенням Асоціації міст України. Також Львівська ОДА пропонує організувати та провести спільне розширене засідання Робочих груп за участю керівництва облдержадміністрації та Львівського РВ АМУ. На спільному розширеному засіданні прийняти рішення про подальший формат взаємодії: створення дорадчої ради чи продовження діяльності Робочих груп. У рамках формату, визначеному на спільному розширеному засіданні з керівниками Робочих груп, доопрацювати та подати на підпис голові відповідні розпорядження, доручення або листи-клопотання щодо вирішення проблем соціально-економічного розвитку міст області. Львівська ОДА також пропонує продовжити подальшу співпрацю з Львівським регіональним відділенням Асоціації міст України шляхом проведення спільних заходів, запрошення на важливі заходи облдержадміністрації (засідання Колегії тощо) міських голів малих міст, доопрацювання „Програми підтримки розвитку малих міст Львівської області”, залучення міських голів малих міст до впровадження реформ. На Львівщині налічується 35 міських рад міст районного значення, до повноважень яких відносяться також питання затвердження місцевого бюджету та внесення змін до нього. Із 35 міських рад міст районного значення - 24 у 2011 році сформували свої бюджети з дотацією вирівнювання з районного бюджету, обсяг якої становив 28,8 млн. гривень і лише незначна їх частина (11) у минулому році затвердили свої бюджети з передачею коштів у сумі 11,4 млн. грн. до районного бюджету. Про це 20 березня під час наради із міськими головами – представниками Львівського регіонального відділення Асоціації міст України повідомив начальник головного фінансового управління Львівської ОДА Олег Демків. До загального фонду бюджетів міст районного значення у 2011 році надійшло податків, зборів і платежів у сумі 142,2 млн. грн., що становить 99,8 відсотка до річних планових завдань. Із 35 міст районного значення річний план виконано у 20. Забезпечено виконання планових показників за доходами у місті Пустомити (понад план надійшло 0,7 млн. грн.), Миколаєві (0,7 млн. грн), Городку (0,6 млн. грн.), Жидачеві (0,4 млн. грн.), Сокалі (0,4 млн. грн.), Великих Мостах (0,3 млн. грн.), Новояворівську (0,3 млн. грн.). У решті міст допущено значне недонадходження податків. Лише на 69,2 відсотка виконано план у місті Бібрка Перемишлянського району (недоодержано 0,7 млн. грн..), Старому Самборі – на 76,1 відсотка (недоодержано 0,9 млн. грн.), Перемишлянах – на 86 відсотків (недоодержано 0,5 млн.грн.), Жовкві – на 89,5 відсотка (недоодержано 0,6 млн. грн.). Олег Демків наголосив, що у зв’язку із змінами до Бюджетного кодексу України, фінансовий ресурс органів місцевого самоврядування на фінансування власних повноважень значно збільшився. Так, у місцевих бюджетах зосереджено додаткові обсяги плати за землю в сумі понад 90,8 млн. грн., які раніше зараховувались до обласного і районних бюджетів. Також до бюджету розвитку бюджетів місцевого самоврядування зараховується єдиний податок, який раніше виступав джерелом фінансування делегованих державою повноважень. У 2011 році надходження цього податку становили 106,4 млн. гривень. У 2011 році з бюджетів міст районного значення проведено видатків на загальну суму 235,1 млн. грн., з них за загальним фондом – 165,8 млн. грн., спеціальним – 69,3 млн. гривень. Питома вага зазначених видатків у зведеному бюджеті області становить лише 2,5 відсотка. За рахунок коштів бюджетів міст районного значення функціонує 76 дошкільних навчальних закладів, які відвідує 11,5 тис. дітей, що становить майже 22 відсотки загальної чисельності дітей, які відвідують дошкільні установи. На їх утримання у 2011 році виділено 94,7 млн. гривень. Окрім того, у містах районного значення функціонує 4 позашкільні заклади освіти, де займаються 1790 дітей або 3,1 відсотка загальної чисельності дітей, що відвідують позашкільні заклади освіти. На утримання зазначених закладів у 2011 році з бюджетів міст районного значення виділено 1,3 млн. гривень. Одночасно, за рахунок бюджетів міст районного значення у 2011 році здійснювали діяльність 4 центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, на що виділено 0,3 млн. гривень. У містах районного значення функціонує 36 закладів культури. Зокрема, 1 бібліотека, 2 музеї та 33 клубних заклади. На їх утримання з бюджетів міст районного значення у 2011 році виділено 48,5 тис. грн., 113,9 тис. грн. та 5227,9 тис. грн. відповідно. Окрім того, у 2011 році з бюджетів міст районного значення надано фінансову підтримку 5 періодичним виданням у сумі 490 тис. грн. та 2 спортивним спорудам у сумі 348 тис. гривень. На утримання управлінського персоналу міст районного значення області у минулому році використано 30,6 млн. грн., з них за загальним фондом – 29,8 млн. грн. та спеціальним – 0,8 млн. гривень. Незважаючи на обмежений фінансовий ресурс місцевих бюджетів, чисельність працівників органів місцевого самоврядування міст районного значення щороку зростає. Впродовж останніх 10 років (з 2001 по 2011 рік) цей показник зріс із 392,75 одиниці до 514,5 одиниці або в 1,3 раза. У звітному періоді видатки на утримання 1 одиниці управлінського персоналу становили 59,5 тис. гривень. Середній розмір заробітної плати на 1 одиницю в місяць для вказаної категорії працівників становив 3160 гривень. Протягом 2011 року до бюджету розвитку міст надійшло 30,6 млн. грн. або 97,7 відсотка до річного плану. Для фінансування дорожніх робіт до бюджетів міст мобілізовано 3,5 млн. грн. збору за першу реєстрацію транспортних засобів. У 2011 році за рахунок державного і обласного бюджету в деяких містах виконувались інвестиційні проекти і здійснювались природоохоронні заходи. Так, у місті Сокалі виконано робіт на 4 млн. грн., Турці – 3,8 млн. грн., Миколаєві - 3,4 млн. грн., Старому Самборі – 1,6 млн. грн., Городку – 1 млн. грн., Бродах – 0,8 млн. грн., Раві-Руській та Кам’янці-Бузькій – по 0,3 млн. гривень. Важливу роль у питанні виділення цільових коштів центральними органами виконавчої влади повинна відігравати ініціатива самих малих міст, а Львівська ОДА завжди готова надати необхідну адміністративну та методичну підтримку. Про це 20 березня під час зустрічі із міськими головами – представниками Львівського регіонального відділення Асоціації міст України повідомив начальник головного управління економіки та промислової політики Львівської ОДА Денис Шмигаль. Денис Шмигаль нагадав, що згідно із Державною цільовою програмою підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2010 року №1090, передбачаються значні щорічні цільові обсяги державного фінансування на підтримку соціально-економічного розвитку малих міст. Він наголосив, що обсяги державного фінансування передбачаються у тому числі за такими напрямами: - розроблення містобудівної та землевпорядної документації; - реалізація інвестиційних проектів у сфері житлово-комунального господарства, зокрема впровадження енергозберігаючих технологій у сфері тепло- та водопостачання; - забезпечення сучасною технікою для вивозу твердих побутових відходів; - будівництво та реконструкція автомобільних доріг; - впровадження енергозберігаючих технологій вуличного освітлення. Загальна сума фінансування на рік для усіх 366 малих міст України за цими напрямками повинна була у 2011 році скласти 376 млн. грн., у тому числі: з державного бюджету – 315 млн. грн. і решта – співфінансування із місцевих бюджетів. Така ж сама сума коштів у програмі прописана і на 2012 рік. Проте цільові кошти на виконання заходів цієї програми поки що не виділялись, при цьому також не відомі принципи розподілу самих коштів (чи в залежності від кількості малих міст в областях, чи кількості їх мешканців тощо) і порядок відбору об’єктів фінансування. Незважаючи на відсутність цільового державного фінансування державної програми, облдержадміністрація у контексті її заходів надає міськрадам малих міст максимально можливу фінансову допомогу на вирішення наболілих проблем соціально-економічного розвитку. Так, нагадаю, що за рахунок коштів двох субвенцій державного бюджету, наданих області у 2011 році, на важливі соціальні об’єкти малих міст було спрямовано 75,9 млн. грн. державних коштів або 32% від їх загальної суми, у тому числі на: - реалізацію пріоритетів розвитку регіонів – у складі відібраних 26 об’єктів області було враховано 9 об’єктів малих міст, які з державного бюджету профінансовано на 32,7 млн. грн. (питома вага об’єктів малих міст у державних коштах субвенції склала 30,2%); - будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – з 241 об’єкта до малих міст відносилось 69 об’єктів, які з державного бюджету профінансовано на 43,2 млн. грн. (питома вага об’єктів малих міст у державних коштах субвенції склала 33,7%). Денис Шмигаль наголосив, що значна підтримка у 2011 році була надана малим містам у вирішенні проблем розвитку галузей освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального господарства, охорони навколишнього середовища, розмежування земель державної та комунальної власності тощо за рахунок коштів обласного бюджету в рамках виконання заходів цілого ряду обласних програм, наприклад: - згідно додатку 1 «Програма капітального будівництва об’єктів соціально-культурного та житлово-комунального призначення за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету 2011 року» до Програми соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області на 2011 рік, були на 2,5 млн. грн. або на 16,2% від загальної суми профінансовані роботи з будівництва, реконструкції та капітального ремонту 14 об’єктів малих міст (спеціалізовані загальноосвітні школи-інтернати, лікарняні установи, об’єкти культурної спадщини тощо); - згідно додатку 2 «Перелік першочергових природоохоронних заходів, фінансування яких здійснюється з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища у складі обласного бюджету у 2011 році» до Програми соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області на 2011 рік, Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Львівської області на 2011-2014 роки, затвердженої рішенням облради від 05.07.2011 року №183 та Обласної програми поводження з твердими побутовими відходами на 2007-2015 роки, затвердженої рішенням облради від 12.06.2007 року №310 на 7,0 млн. грн. або на 45,5% від загальної суми профінансовані роботи з будівництва і реконструкції 20 об’єктів малих міст, пов’язаних з каналізуванням та водовідведенням, забезпеченням екологічно безпечного збирання, перевезення та зберігання твердих побутових відходів і будівництвом полігонів твердих побутових відходів тощо; - згідно Програми фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2011 рік, затвердженої рішенням облради від 24.05.2011 року №167 на 5,1 млн. грн. або на 19,0% від загальної річної суми профінансовані роботи з капітального та поточного ремонту 84 вулиць малих міст; - згідно Програми розроблення містобудівної документації у Львівській області на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням облради від 24.05.2011 року №168 на 0,3 млн. грн. або на 42,7% від загальної річної суми профінансовані роботи з розробки генеральних планів 8 малих міст. «Необхідно зауважити, що питома вага фінансування всіх об’єктів малих міст у загальній кількості виділених коштів перевищувала питому вагу їх населення, незважаючи на те, що в області вимагає уваги велика кількість загальнообласних проблем, а також питання підтримки інших населених пунктів (селищ міського типу і сіл)», - сказав Денис Шмигаль. Позитивним моментом у реалізації заходів із підтримки соціально-економічного розвитку малих міст у 2011 році була активна участь їх міськрад у співфінансуванні визначених робіт. Наприклад, об’єкти малих міст обласної Програми фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2011 рік, були також профінсовані з місцевих бюджетів на 0,6 млн. грн., або на 99,8% до передбаченого. «У відповідності до нової редакції Бюджетного кодексу, значно розширюються повноваження місцевих органів влади, зокрема виконкомів малих міст у взаємостосунках з центральними органами виконавчої влади, зокрема щодо фінансових взаємовідносин. Тому важливу роль у питанні виділення вказаних цільових коштів центральними органами виконавчої влади повинна відігравати ініціатива самих малих міст, а облдержадміністрація завжди готова надати необхідну адміністративну та методичну підтримку», - наголосив Денис Шмигаль. Облдержадміністрація в межах своїх можливостей завжди враховуватиме потреби малих міст з вирішення їх соціально-економічних проблем. Додатково - На Львівщині недостатня кількість дільничних інспекторів міліції Львівська ОДА підготувала пропозиції до заходів щодо зниження злочинності в громадських місцях та вулицях в райцентрах Львівської області. Пропонується планувати та проводити заходи з профілактики правопорушень та попередження вчинення злочинів, для чого проводити роботу щодо виявлення та взяття на профілактичний облік осіб, схильних до цього. У взаємодії з районними та міськими відділами ГУМВС України у Львівській області вживати заходів щодо залучення до охорони громадського порядку на території міст Львівської області громадських формувань. Також запропоновано передбачити в місцевому бюджеті кошти на заохочення громадян, які надають допомогу в попереджені та розкритті злочинів та правопорушень, висвітлювати в місцевих засобах масової інформації позитивні приклади профілактичної роботи як ОВС, так і громадськості. Крім того ОДА пропонує ввести в штат районних відділів працівників патрульної служби за рахунок фінансування з місцевого бюджету. Варто також створити в містах кризові центри для членів сімей, в яких вчинено насильство в сім’ї або існує реальна загроза його вчинення відповідно до Закону України „Про попередження насильства в сім’ї” від 15 листопада 2001 року для відповідного реагування та запобігання фактів насильства в сім’ї. За пропозицією ГУМВС України у Львівській області для більш ефективного і своєчасного реагування на повідомлення громадян про злочини та інші події, забезпечити автотранспортом групи патрульної служби Городоцького, Жовківського, Дрогобицького, Мостиського, Стрийського, Яворівського РВ ГУМВС України у Львівській області. З сайту Львівської ОДА | |
|
Всього коментарів: 0 | |